Czerwiec, 2016

Drugi dzień, druga ulewa

Poniedziałek, 27 czerwca 2016 · dodano: 27.06.2016 | Komentarze 0

Musiałem wyjść. Zresetować "twardego" Tak czasem trzeba, po prostu wyjść. Więc wyszedłem z rowerem. Niedaleko. No i wracając zmokłem. Tak konkretnie. Drugi dzień pod rząd.

13 Bytomski Rodzinny Rajd Rowerowy

Niedziela, 26 czerwca 2016 · dodano: 26.06.2016 | Komentarze 0

Trzynasta edycja naszego rajdu. Czy pechowa ? To zależy jak na to spojrzeć ;) Otóż naszym imprezom rowerowym zawsze towarzyszyły ekstrema pogodowe. Były temperatury od -28 do 36°C. Była też woda po ośki kół rowerów. Od samego początku zapowiadało się na deszcz. Myśleliśmy że ten dzisiejszy deszcz albo w jakiś cudowny sposób sobie odpuści albo spadnie na koniec. Myliliśmy się. W 85 osób wyjechaliśmy z Rynku. Jechało się fajnie. Jak zawsze humory dopisywały. Pierwszy postój z dwóch mieliśmy zaplanowany w Szombierkach. Dojechaliśmy na miejsce. Kilka chwil na napicie się wody z takiego dużegoooo "bidonu" z wodą jaki podstawiło na BPK i ruszamy dalej. Jak tylko ruszyliśmy, zerwał się wiatr, zagrzmiało i zaczęło padać. Najpierw pojedyncze krople potem już regularny ulewny deszcz. Kilometr dalej podejmujemy decyzję że odpuszczamy, szkoda ludzi męczyć a jazda w ulewie większości co zrozumiałe nie odpowiada. Skręcamy do śródmieścia. Pod budynkiem UM kończymy imprezę. Rozdajemy obiecane odblaski mimo wszystko uśmiechniętym rowerzystom. Mam nadzieję że następna impreza już bez przygód.

84 Bytomska Masa Krytyczna

Piątek, 24 czerwca 2016 · dodano: 25.06.2016 | Komentarze 0

Równiutka setka rowerzystów.

Ustroń

Czwartek, 23 czerwca 2016 · dodano: 25.06.2016 | Komentarze 3

Ustawka z Jarkiem nie była długa ;) Mieliśmy dwie trasy do wyboru. Padło na Wisłę a zakończyliśmy w Ustroniu. A i tak mamy progres bo mieszkając w sumie bliskiej odległości przez ostatnie dwa lata spotykaliśmy się raz do roku :D Szok a tu w 2016 roku już trzeci raz jedziemy gdzieś razem. No zwyżka o 200%.
Spotykamy się o godzinie 6:30 przed Agorą. Jest cudnie i około 15° Jedziemy znaną mi trasą prze Świętochłowice, Rudę Śląską, południowe dzielnice Katowic i Tychy. Po drodze chyba jeszcze w Katowicach miga mi postać znajomego rowerzysty to Amiga. Dojeżdżamy do Paprocan. Tutaj robimy pauzę na kawę, to znaczy ja na kawę a Jarek na zdjęcia. Bez kawy nie dam rady. Puściutko jak na koniec czerwca i upał który się wzmaga. Nad jeziorem Paprocańskim wybudowano klimatyczną kawiarnię Promenada z rzemieślniczo wyrabianymi lodami. Nie wiem jak lody bo nie próbowałem ale kawę polecam. Po całym posiedzeniu ruszamy dalej. Jarek nie widział pałacyku myśliwskiego więc skoro jesteśmy tak blisko....
Dalej przez las do szosy. Tutaj ciekawostka. Dojeżdżamy do asfaltu. Zatrzymujemy sie i patrzymy na lewo i prawo.  każdej strony jadą samochody. Normalnie bez wariactwa. Samochody jadące z lewej spokojnie obok nas przejeżdżają. Natomiast dostawczy Opel z mikołowską rejestracją, zatrzymuje się i pozwala nam wjechać na drogę. Mija nas szeroko i jedzie dalej. Szok i niedowierzanie.
Po kilkuset metrach znowu wjeżdżamy w las. Jedziemy sobie tak tym lasem, rozmawiamy o tym i tamtym...i Jarek najeżdża na patyk leżący w poprzek drogi. Patyk grubości no może trochę więcej niż grubość kciuka. Patyk się łamie i wpada mi w tylne koło. Poczułem nagłą siłę która mnie wyhamowała. Zatrzymałem się i tak jedna szprycha łącznie z nyplem wyłamana a druga pogięta. Nie lubię takich sytuacji :/ Koło nawet się nie rozcentrowało. Dojeżdżamy do Pszczyny a mnie po głowie chodzi znalezienie ratunku z tej sytuacji. Nie żeby nie dało się jechać ale dyskomfort dla mnie był duży. Przy pomocy tubylców odnajdujemy serwis rowerowy. Panowie zawaleni robotą ale pomogli. Sposobem bez ściągania koła założyli nowy nypel "na oko" wycentrowali koło i mogliśmy jechać. Uspokoiło mnie to. Dopiero w domu przyglądnąłem się i stwierdzam że robota fachowa. Koło wcale nie bije i kręci się jak przedtem. Nie zabawiamy długo w Pszczynie. Jedziemy dalej. Jest coraz to goręcej. Nie skłamię jak powiem że słupek rtęci oscylował w granicach trzydziestej kreski.
Goczałkowice i zalew mijamy, myślałem że od wody powieje ale nie powiało. Znowu las. Tym razem ja ostrożnie. Landek to kolejny postój na "śniadanie" i uzupełnienie bidonów. Już bez postojów dojeżdżamy do Skoczowa i dalej drogami rowerowymi wzdłuż Wisły do Ustronia. Jazda staje się coraz bardziej męcząca i nie daje już frajdy. Po prostu się jedzie patrząc na przednie koło. Postanawiamy że tutaj kończymy naszą przygodę. Nie ma sensu jechać na siłę. Przekręciliśmy się po mieście, w sumie ładniejszym jak sąsiednia przereklamowana Wisła. Zjedliśmy pyszne lody z automatu. Kupiliśmy picie i posiedzieliśmy na peronie w oczekiwaniu na pociąg. To co przyjechało to stary poczciwy EN57 potocznie zwany kiblem. Jedyny plus tego pociągu to taki że rowery jadą sobie wygodnie. My sadowimy się troszkę dalej. Jedzie z nami koleś miłośnik sportów ekstremalnych czyli zjazdy rowerem z 70 km/h, skoki spadochronowe itp. W pociągu wszystkie okna otwarte, przeciąg chce urwać głowę a oddychać wewnątrz nie ma czym. Taka to "uroda" tych składów.
W Katowicach wytaczamy się z wnętrza i jedziemy do domów. O dziwo po znużeniu nie ma śladu i jedziemy nad wyraz sprawnie. W centrum żegnamy się i do następnego razu.

Lampka górnicza w dużej skali
Lampka górnicza w dużej skali © Dynio

EN57-1919 ra © Dynio

Family Cup

Środa, 22 czerwca 2016 · dodano: 22.06.2016 | Komentarze 0

Jako Stowarzyszenie Rowerowy Bytom byliśmy współorganizatorami XXI Wojewódzkich Mistrzostw w Kolarstwie Górskim Family Cup. Nasza rola czyli członków stowarzyszenia to było obstawienie oraz zabezpieczenie trasy. Około 150 rowerzystów mogło poczuć się bezpiecznie pod naszą opieką. Tak chwalę się sukcesem. Jadąc po drodze na imprezę natknąłem się na coś niesamowitego. Otóż już dwa lata od oddania drogi rowerowej wzdłuż ulicy Łokietka czyli cały 300 metrów pojawiło się oznakowanie poziome. Chwalmy zatem Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu za dobrą robotę.

Droga rowerowa w Bytomiu
Droga rowerowa w Bytomiu © Dynio

DPD i szkody górnicze

Sobota, 18 czerwca 2016 · dodano: 21.06.2016 | Komentarze 1

Po dłuższym czasie powrót na rower jako środek transportu do pracy. Trasa bez nowości wręcz nudna do bólu. Powrót to już jakieś urozmaicenie bo wiele się wydarzyło. Otóż kilkanaście dni temu miał miejsce w Bytomiu silny wstrząs o sile 3,5° w dziesięciostopniowej skali Richtera. Wychodzą tego skutki w dzielnicy Karb gdzie było epicentrum. Mnie udało się znaleźć w bliskiej odległości od siebie dwa uszkodzone chodniki.
Dla mnie w sumie największą "radością" jest zamknięcie restauracji ze śmieciowym jedzeniem. Podobno zapadła się o 17 centymetrów a remont ekonomicznie nieopłacalny. Może naiwnie się łudzę że kilka osób będzie zdrowszych.

Szkody Górnicze w Bytomiu
Szkody Górnicze w Bytomiu © Dynio

Szkody górnicze w Bytomiu (Karb)
Szkody górnicze w Bytomiu (Karb) © Dynio

• Sprzęt Trek X-Caliber 7

Kółeczko z Jarkiem z nutką kolejową

Środa, 15 czerwca 2016 · dodano: 16.06.2016 | Komentarze 1

Pomysł jazdy z Jarkiem miałem w głowie od dawna. Skrolowałem sobie na fejsbuczku kolejny raz to samo...kiedy zobaczyłem zieloną kropkę świecącą się na mesendżerze obok jego profilu. Zagadnąłem i już kilka minut później byłem u niego pod domem.  Z braku czasu klasyk czyli...jeziorka w Świerklańcu i Chechle. Jechało się świetnie. Trochę pogadaliśmy, trochę posiedzieliśmy i trochę powspominaliśmy. Aha i trochę poplanowaliśmy. Co z tego wyjdzie to czas pokaże. Wracając do domu utknęliśmy na przejeździe kolejowym w Nakle. Szlaban otwiera się dzwonkiem umieszczonym na zaporze. To znaczy dzwoni się a dróżnik otwiera. Nie tak łatwo jak by się wydawało. Otóż po 11 minutach oczekiwania i wygrywaniu dzwonkiem przeróżnych melodii w tym sygnału SOS uznaliśmy że dróżnik ma nas gdzieś albo śpi. W tym czasie czterech rowerzystów spokojnie sobie przeszło z rowerami pod szlabanem. Cóż...nawet żartobliwe zagadywanie że to złe i niebezpieczne nie pomogło. Jak chcemy to możemy sobie stać "oni tam śpią"
Budka a właściwie budynek dróżnika był na wyciągnięcie ręki pojechaliśmy z myślą o zrobieniu porządku z tym służbistą. Na miejscu od w sumie miłego człowieka dowiedzieliśmy się że nawet on zablokowanego szlabanu otworzyć nie może przed przejazdem pociągu a w tym przypadku była to "lokomotywa spalinowa" Wymieniliśmy uprzejmości i kiedy wróciliśmy pod szlaban był on już otwarty.
Przez łąki i pola dotarliśmy do jarkowych włości i cóż trzeba się było pożegnać, oby nie na długo. Pod domem zauważyłem dwa klasyki. Audi miało piękny czerwony lakier...

Zebranie SRB

Poniedziałek, 13 czerwca 2016 · dodano: 16.06.2016 | Komentarze 0

Troszkę dookoła na zebranie.

Klasycznie

Czwartek, 9 czerwca 2016 · dodano: 16.06.2016 | Komentarze 0

Klasyczna runda przed pracą czyli dwa pobliskie jeziorka w Świerklańcu i Chechle. Po drodze zauważyłem nowe oznakowania szlaków rowerowych. Czyli Bytom jest ostatnim miastem na Śląsku które takiego oznakowania nie ma.

Jezioro Świerklaniec
Jezioro Świerklaniec © Dynio

Jezioro Chechło-Nakło
Jezioro Chechło-Nakło © Dynio

Oznakowanie szlaków rowerowych

Oznakowanie szlaków rowerowych © Dynio

• Sprzęt Trek X-Caliber 7

Jak długo bym nie siedział to tytułu nie wymyślę

Środa, 8 czerwca 2016 · dodano: 09.06.2016 | Komentarze 2

Takiego poranka nie można odpuścić. Pogoda idealna wiec jadę. Jak zwykle starą trasą do Świerklańca i Chechła. Nic nadzwyczajnego oprócz jak wspomniałem pięknej pogody.