Wycieczki SRB

R10. Śwonoujście Pobierowo, dzień pierwszy

Niedziela, 21 maja 2023 · dodano: 29.05.2023 | Komentarze 0

Dzień pierwszy naszej wyprawy nazwanej "Cel to Hel" Jechało się świetnie pomimo można powiedzieć skromnego oznakowania. Na szczęście Janusz ma wszystko na smartfonie, więc nie błądzimy. Drogi różne od leśnych duktów po troszkę piasku oraz wspaniałe odcinki asfaltowe. Nikt nie marudzi. Wszyscy delektujemy się jazdą. Jest wspaniale. Dzień kończę nie pitym od miesięcy piwem za to kolejowym i zachodem słońca.

• Sprzęt Trek X-Caliber 7

R10. Po Świnoujściu (prolog)

Sobota, 20 maja 2023 · dodano: 29.05.2023 | Komentarze 1

Wczesnym rześkim porankiem do Katowic na pociąg. Ten o dziwo dowiózł mnie punktualnie do Świnoujścia. W pociągu czekało na mnie jedno ostatnie miejsce na rower, więc takich pomylonych jak ja jest więcej. Podróż minęła szybko kiedy wśród innych podobnych rozmawia się o rowerach i wyprawach. A od Szczecina Dąbia już bardzo szybko. Z takimi zakręconymi czterema kolesiami już dawno nie miałem sposobności. Na miejscu po drugiej stronie kanału czekała już na mnie ekipa. Świnoujście wita mnie słońcem i lodowatym wiatrem. Jesteśmy w komplecie 9 osób. Najpierw obiad a potem małe zwiedzanie miasta. Zakwaterowanie. Zachód słońca i do spania. Od jutra wczesne wstawanie ;)

Dolina Karpia

Niedziela, 23 kwietnia 2023 · dodano: 25.04.2023 | Komentarze 2

Po kilku latach Dolina Karpia przejechana. Czekałem na ten umówiony wyjazd kilka tygodni. Właściwie na tym mój wpis powinien się zakończyć. Niewiele można o szlaku powiedzieć a na pewno niewiele dobrego. Zaczęliśmy od parkingu przy drewnianym kościele w Osieku. Ruszyliśmy pod górę. Zapowiadało się całkiem nieźle, chociaż dojeżdżając na parking góra-dół-góra było stromo. Wywołało to mój lekki niepokój, ale ze zdjęć wynikało że tam raczej płasko. Po pierwszej górce pokazał się piękny widok zielono żółtych pól (rzepak zaczął kwitnąć) Droga hopkami wiła się naprzód. Kara nadeszła szybko. Kilka bardzo stromych podjazdów i krótkich zjazdów. 3 razy prowadziłem rower. Nogi nie dały rady :/ Po drodze naprawdę nic większego uwagi. Kilka drewnianych kościółków. Z czego tylko jeden był otwarty. Jedyny + to ośnieżone szczyty gór z najwyższego punktu na trasie. Widok piękny. Oznakowanie słabe, głównie skupione na kilku słupkach z logiem trasy na informacji ile to mamy do najbliższego sklepu. Nic co związane jest z karpiem. Żadnej smażalni, nic. No ale jak maja być karpie jak stawy hodowlane są albo zarośnięte trzciniskiem lub też woda nie mają. Ogólnie brak tutaj gospodarza. Palców rąk wystarczy aby policzyć zadbane obiekty. Ze sklepami też jest problem. Jest niedziela. Wszystko zamknięte. Jeden jedyny oprócz dwóch Żabek ale to na końcu trasy był otwarty. Trafiliśmy tam pięć minut przed zamknięciem. Na całej trasie nie napijesz się kawy, nie zjesz kawałka ciasta. W niedzielę był otwarta jedna restauracja Zachęta w Brzeźnicy. Warto się tutaj zatrzymać bo i tak nie ma gdzie indziej. Jest dobrze, nawet bardzo dobrze. Ich jakby inflacje nie dotknęła. Na moim przykładzie. Placek po węgiersku, naprawdę duży. Konkretna porcja plus Pepsi to wydatek 25 zł. Przeczytałem menu i naprawdę. Nie opłaca się gotować. Za małe pieniądze można fajnie się najeść. Miła obsługa. Czyściutka toaleta. Nadziwić się nie mogliśmy. Dalsza trasa to głównie po linii WTR. Kolejnych kilka podjazdów. Kawoszy ratuje Żabka, ale w łikend trzeba swoje odstać. Reasumując. Można pojechać. Ale trzeba uzbroić się w jedzenie i picie. Jeżeli ktoś liczy na coś w stylu Doliny Baryczy srodze się zawiedzie. Ci pierwsi powinni od tych drugich bardzo wiele się nauczyć. Szlak wymaga inwestycji i promocji w oznakowanie i wyeksponowanie jego waloru o ile taki istnieje.

Drewniany kościół świętego Andrzeja w Osieku k. Oświęcimia

Kościół w Polance Wielkiej © Dynio

Słodka Pogoria

Niedziela, 19 marca 2023 · dodano: 19.03.2023 | Komentarze 1

To był szalony rowerowy dzień. Było ciepło, bardzo ciepło. Temperatura osiągnęła chyba 16 stopni. Niektórym byo tak ciepło że w koszulkach z krótkim rękawem pomykali....W sile 4 dam i nas dwóch płci brzydszej wręcz okropnej, dosiedliśmy swych rumaków i lekka jazda pomknęła w dal. Po pokonaniu kilku morderczych podjazdów dotarliśmy do oazy gdzie pożywiliśmy się ciastem upieczonym przez miejscowego mistrza cukiernictwa oraz poiliśmy się kawą. Dalej były trzy Pogorię i kolejny magnes z Dąbrowy Górniczej. Powrót w ciszy i skupieniu do domu właściwym tak zacnej wycieczce.

Ciasto w dwóch smakach
Ciasto w dwóch smakach © Dynio

• Temperatura -4.0°C
  • Sprzęt Merida Kalahari 510

II Rajd Rowerowy dla WOŚP

Niedziela, 29 stycznia 2023 · dodano: 31.01.2023 | Komentarze 0

Ważny dzień. Bardzo ważny. Jedziemy do Chorzowa na rajd rowerowy dla WOŚP. To jedyna impreza rowerowa w ten szczególny dzień. To lepiej że wszyscy jesteśmy razem. Po 10 wyjeżdżamy do Chorzowa. Jedzie się świetnie. Wszystko zamarznięte. Jest zimno. Mnie bardzo.Po kilkudziesięciu minutach jesteśmy na miejscu obok szybu Prezydent. Rejestracja. Rozmowy ze znajomymi. Było nas 145 na rowerach. Byli też "bajkstatowicze" ale na służbie ;)
Fajnie się jechało, szybko bez zbędnego marudzenia. Na końcu Rynek, pamiątkowy medal i herbata. Nie pamiętam aby tak smakowała mi herbata. No sztos. Zdjęcia tutaj.

• Sprzęt Merida Kalahari 510

Gorąca czekolada

Niedziela, 8 stycznia 2023 · dodano: 08.01.2023 | Komentarze 0

Gorąca czekolada w "Gryfny Kafyj" to był cel dzisiejszej rajzy. Spotkaliśmy się pod sklepem w pięcioro. Najpierw Roman pokazał nam kolejną oddaną drogę rowerową w Piekarach Śląskich. No i to co widziałem wczoraj to było nic. Ta dzisiejsza biegnie przez teren na którym w najstraszniejszym śnie nie wyobrażałbym sobie że można zaprojektować i wybudować drogę rowerową. I jedzie sie po równiutkim asfalcie. Przejeżdża pod autostradą i dalej jedzie się równiutkim asfaltem. Wzdłuż rzeki Szarlejki, szkoda że nie wałem ale wodę słychać ;) Najważniejsze że nie słychać żadnego samochodu. Naprawdę dobra robota. Wróciliśmy tym samym traktem. Aha...jak kończy się piekarski odcinek DDR, można pojechać i do Wojkowic i do Siemianowic Śląskich, tam też znajdują się drogi rowerowe.
Dojechaliśmy do Chechła i ogarnęliśmy sobie herbatkę. Dobrą, gorącą i z cytrynką. Posłuchałem też opowieści o kubku herbaty który po drugiej stronie jeziora kosztuje 18 złotych. Pojechaliśmy do Tarnowskich Gór. Rynek i gorąca czekolada. Nie pamiętam abym pił lepszą, więc jak będziecie to polecam.

Gorąca czekolada
Gorąca czekolada © Dynio

Gorąca herbata.
Gorąca herbata. © Dynio

146 Bytomska Masa Krytyczna

Piątek, 28 października 2022 · dodano: 13.11.2022 | Komentarze 0

20 fajnych wesołych rowerzystów.

144 Bytomska Masa Krytyczna

Piątek, 26 sierpnia 2022 · dodano: 28.08.2022 | Komentarze 0

45 rowerzystów. Fajnie.

14 Bytomski Nocny Rajd Rowerowy

Środa, 15 czerwca 2022 · dodano: 17.06.2022 | Komentarze 0

Było nas 38 rowerzystów. Było najwyższe wzniesienie czyli Góra Siewierska, oraz inne wysokie "górki" No ale jak jest Roman to są podjazdy ;)

Rodzinny Rajd Rowerowy

Niedziela, 15 maja 2022 · dodano: 16.05.2022 | Komentarze 0

Przedszkole Miejskie Nr. 41 oraz Szkoła Podstawowa Nr. 21 zorganizowały dla rodziców i uczniów oraz przedszkolaków rajd rowerowy. My im w tym pomagaliśmy. W sile 37 rowerzystów w tym takich naprawdę krasnali ogrodowych dotarliśmy do Segietu i ba, wróciliśmy.