• Sprzęt Trek X-Caliber 7

Króciutki asfaltowy test nowych opon

Wtorek, 4 października 2022 · dodano: 04.10.2022 | Komentarze 0

Stało się. Nadszedł czas wymiany opon na nowe. Przez dwa poprzednie sezony nie złapałem żadnej gumy. Za to we wrześniu stało się to 3 słownie trzy razy. Czarę goryczy przelała jedna z ostatnich jazd kiedy to prowadziłem rower 5 kilometrów do domu. Troszkę z własnej winy, bo widząc leżącą w przedpokoju dętkę zostawiłem ją na  półce w myśl zasady "eee tam, daleko nie jadę" W sumie daleko nie pojechałem ale 5 kilometrów z buta przeszedłem. Ściągnąłem Continentale które były a szczególnie tylna, cienka jak papier a te które miałem schowane okazały się popękane na bokach. Co prawda można na nich było jeszcze trochę pojeździć ale jednak.
Dużo czytałem, bardzo dużo czytałem na temat nowych opon. YT, raczej o dziwo tym razem nie pomógł ;) Dla mnie ważne było aby opona była wąska 1,75 a po drugie mieć pasek odblaskowy i trzecie mieć wkładkę antyprzebiciową. Wybór jest spory, rozpiętość cen szeroka. Aby wybrać złoty środek mój wybór padł na Schwalbe Marathon Mondial Performance. Jest to moja pierwsza przygoda z oponami tej marki.Dzisiaj opony przyszły. Od razy założyłem. Bałem się że rower będzie wyglądał...dziwnie. Założyłem, napompowałem. To znaczy najpierw założyłem a potem napompowałem i nie wytrzymałem. Musiałem sprawdzić jak się toczą. A toczą się po asfalcie rewelacyjnie. Innej nawierzchni nie próbowałem. Przy temperaturze 15° jechały cicho, bardzo cicho. Kierowalność roweru stała się inna, bardziej czuła. To na chwilę obecną tyle. Jutro pojadą w