Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Dynio z miasteczka Bytom (Kleinfeld). Mam przejechane 54296.81 kilometrów Jeżdżę z prędkością średnią 16.71 km/h. button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Dynio.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 12.46km
  • Czas 00:47
  • VAVG 15.91km/h
  • VMAX 42.00km/h
  • Temperatura 6.0°C
  • Kalorie 622kcal
  • Sprzęt Merida Kalahari 510
  • Aktywność Jazda na rowerze

Bo Bytom to stan umysłu...

Wtorek, 29 listopada 2022 · dodano: 04.12.2022 | Komentarze 1

Kocham mój Bytom. Boli mnie kiedy mówi się o nim źle. Nie pozwalam albo przynajmniej staram się niepozwalać mówić o moim mieście źle. Kiedy gdzieś jadę, z dumą mówię że jestem z Bytomia.  Ale jak bronić miasta w którym dzieją się takie rzeczy. Tak Bytom to stan umysłu. Drogi rowerowe w Bytomiu praktycznie nie istnieją. To co jest to krótkie odcinki, źle wręcz bezmyślnie skomunikowane. Brak jakiejkolwiek polityki rowerowej. Bazowanie na projektach z lat osiemdziesiątych, nijak nie przystających do obecnych realiów. Oczywiście nawet na te projekty wiecznie brak pieniędzy.
Jakiś czas temu zapadła decyzja że jeżeli w Bytomiu będzie budowana jakaś droga, nowa ulica lub remontowana wzdłuż niej powstanie lub zostanie wydzielona droga rowerowa. Tak się stało przy budowie ulicy Hakuby, po obu stronach powstała droga rowerowa. Fajna asfaltowa ale znikąd i donikąd. Przy tej samej ulicy tego roku powstało kolejne jej 50 metrów i to tylko dzięki temu że inwestor wybudował sobie dojazd do budowanej fabryki. Mamy też porozrywany fragment wzdłuż ulicy Strzelców Bytomskich. Droga zaczyna się nagle, jeszcze szybciej się kończy. Po drodze "dziura" Kto jechał DK11, wie że to droga prosto do trumny. Lepiej objechać przez Radzionków.  No ale dosyć narzekania. Kilkanaście miesięcy temu zapadła decyzja o remoncie ulicy Węglowej. Oczywiście w tej informacji podano że będzie budowany tam ciąg pieszo rowerowy.
Tak naprawdę od samego początku uważałem i uważam że budowa tam infrastruktury rowerowej mija się z celem. Co prawda znajduje się tam jeden duży zakład ale ciężarówki tam jeżdżące nie poruszają się wcale tą ulicą. Pojechałem zobaczyć co nam poczyniono. Ręce opadają, dosłownie. Ulica wyremontowana w 1/3 długości. To co zrobiono dla rowerzystów, pozostawiam ocenie tym którzy dotrwali do końca wpisu.

















Komentarze
wowa113
| 19:38 niedziela, 4 grudnia 2022 | linkuj Byłem, jechałem i nie do końca widzę cel dla jakiego ów twór został poczyniony. Może przyszłość pokaże. A może mam odmienny stan umysłu i mój rozum tego nie ogarnia? I powiem Ci Jacku, ze o ile przez chwilę byłem zafascynowany Bytomiem teraz coraz częściej jestem zdegustowany tym co się tu dzieje. I, odnoszę wrażenie, że jedynie co w tym mieście sprawnie działa to propaganda.
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!