Wycieczki SRB

Ulewa w Opatowie © Dynio

Toszek

Niedziela, 11 czerwca 2017 · dodano: 14.06.2017 | Komentarze 0

Kolejna wycieczka rowerowa z SRB. Tym razem na starcie melduje się 13 osób. Dużo. W Radzionkowie do którego jedziemy dołączają kolejne dwie. Takiej frekwencji już dawno nie było. Co tutaj dużo pisać. Jechało się świetnie. Przepiękne krajobrazy, szczególnie na trasie Świniowice - Świbie. W pewnej chwili odniosłem wrażenie że świat inny niż widzę nie istnieje. Po prostu dookoła pola, żadnego domu, żadnego komina ani anteny w zasięgu wzroku. Po prostu sielanka. Wieś i tyle. Kocham to. W Toszku zwiedzamy tamtejszy zamek. Urokliwe miejsce. Trzeba być, trzeba zobaczyć. Podobno tam straszy. No ale skoro tam byłem, to znaczy że to prawda. Nie odjeżdżamy daleko. Kolejna "stacja" to restauracja Złota Kaczka. O ile jedzenie dobre to czas oczekiwania długi, bardzo długi a piwo....ciepłe. Jedynie obsługa miła. Dziwne że tak wszystko długo trwa. Tutaj chyba jeszcze nie wiedzą że w niedzielę nie wszystkim chce się gotować i wolą z rodziną czy też przyjaciółmi wyskoczyć do restauracji. Wracamy do domu, znowu wśród zielonych pól i łąk. Troszkę zmęczeni po drodze rozjeżdżamy się w swoje strony. Ta wycieczka była ukoronowaniem krótkiego urlopu. Było wspaniale dzięki ludziom z którymi mogłem spędzić ten czas.

7 Bytomski Nocny Rajd Rowerowy

Piątek, 9 czerwca 2017 · dodano: 10.06.2017 | Komentarze 1

Blisko 50 rowerzystów po dwóch latach przerwy wzięło wczoraj udział w siódmym nocnym rajdzie rowerowym. Ciepła z księżycem w pełni noc pozwoliła rozkoszować się bezstresową jazdą. Tego było mi trzeba. I jazdy i przyjaciół.

7 Bytomski Nocny Rajd Rowerowy © Dynio

7 Bytomski Nocny Rajd Rowerowy

Niekwitnące, kwitnące różaneczniki

Poniedziałek, 5 czerwca 2017 · dodano: 05.06.2017 | Komentarze 0

8 rano ruszamy spod naszej siedziby. Kierunek Pawełki i kwitnące w tym czasie różaneczniki. Wyjechało nas 10 osób. Jedzie się super. Nogi robią robotę. Pogoda dopisuje, choć popołudniu mają być burze. Kilka postojów głównie na uzupełnienie płynów. Kiedy dojechaliśmy na miejsce trochę miny nam zrzedły. Na stanowisku leśnym na którym znajduje się szkółka nie kwitł żaden krzak. Od miejscowych dowiedzieliśmy się że to przez dość ostrą zimę. Czas na obiad. Lokal mamy zarezerwowany w miejscowości Kochcice w tamtejszej remizie. Lokal miły a jedzenie pyszne. Udało nam się też znaleźć kwitnące kwiaty w pałacowym parku. Kolej na Lubliniec i tamtejsze genialne lody na Rynku. Fanem lodów nie jestem ale te były pyszne, tak dobre że spałaszowałem dwie porcje. Kiedy tak sobie siedzieliśmy delektując się tymi lodami najpierw zaniosło się chmurami niebo a chwilę później zagrzmiało raz, drugi, trzeci...
Według prognoz miało padać od 18 a jest 15. Podejmujemy decyzję że wracamy koleją. Do pociągu mamy dwie godziny,na dworze grzmi i leje a nas dopadła "głupawka" To co działo się na lublinieckim dworcu niech pozostanie tajemnicą oczekujących tam pasażerów oraz miłego ochroniarza.

Użytek Ekologiczny

Zacna ekipa
Zacna ekipa © Dynio

• Sprzęt Merida Kalahari 510

Po rowerzystów na dworzec w Katowicach

Niedziela, 28 maja 2017 · dodano: 05.06.2017 | Komentarze 0

Skoro nie udało się pojechać do Wisły to pojechałem wieczorem na dworzec kolejowy do Katowic odebrać tych którzy zdecydowali się na powrót koleją.

Ogrody Kapias

Niedziela, 21 maja 2017 · dodano: 05.06.2017 | Komentarze 0

Opis kiedyś powstanie.

• Kalorie 2013kcal

VI Rowerowy Rajd Nadziei

Poniedziałek, 1 maja 2017 · dodano: 02.05.2017 | Komentarze 1

Kolejny rok i kolejna edycja Rowerowego Rajdu Nadziei. Dla mnie to już drugi rok wspólnej jazdy...a może trzeci. Nie pamiętam. Umawiamy się z ekipą SRB pod sklepem o godzinie 11:15 na wspólną jazdę do Chorzowa. Po nocce zdrzemnąłem się 2 godziny i wstałem nawet normalnie. Nie mogłem jakoś wygrzebać się z domu. Koniec końców łapię ekipę po drodze. O mały figiel a nie zdążylibyśmy wcale a to przez "kapcia" złapanego przez Maćka w nieprzebijanych oponach. Jednak zdążyliśmy. Na miejscu ponad 300 rowerzystów a może i więcej. Rejestracja, odbiór opaski i pieczątka do KWK i krótko po 13 ruszamy. Prowadzi nas Policja na motocyklach. To co robią robią perfekcyjnie. Cały czas z aparatem fotograficznym towarzyszą nam dwie urodziwe i uśmiechnięte policjantki. Uwielbiam kobiety w mundurze...
Przez ulice Chorzowa docieramy do Parku Śląskiego który objeżdżamy sporym kołem aby dotrzeć na metę rajdu w Górnośląskim Parku Etnograficznym. Tutaj odbył się finał przejazdu, licytacje, losowania nagród i wyróżnień. Tutaj też odbyła się impreza plenerowa Śląskie Gody. Mnie udało się poznać online
Tomasza . Choć krótko zamieniliśmy kilka zdań. Miło jest poznać kogoś kogo tylko zna się z sieci. Wracamy do domu bo już czas. Powrót tak samo upływa nam wesołych rozmowach o...jedzeniu które kończy się dla mnie kebabem. Lubię 1-maja :)

Więcej profesjonalnych zdjęć z imprezy
TUTAJ !!!!

VI Rowerowy Raja Nadziei
VI Rowerowy Raja Nadziei © Dynio

Wiosenny Zlot Kolarski XX Rozpoczęcie Sezonu Kolarskiego KTK "Gronie" Tychy

Niedziela, 9 kwietnia 2017 · dodano: 14.04.2017 | Komentarze 0

Kolejna niedziela i kolejna wycieczka z Cateną. Równiutko o 8 rano spod siedziby Stowarzyszenia Rowerowy Bytom odjeżdża nas 10 osób. Są i nowe aż 3 twarze. To cieszy. Na początek Ruda Śląska i most nad autostradą A4 na którym spotykamy się z resztą ekipy której nie opłacało się jechać na start. Teraz jedziemy już razem. Głównie asfalty choć i odcinek leśny się trafia nie wspomnąć o 300 metrach podmokłej łąki ;)
Na metę zlotu która ma miejsce w Kobiórze docieramy lekko spóźnieni. Zapisujemy się ale nie starczy dla nas pamiątkowych naklejek. Zostaną dodrukowane i nam dostarczone. Starczyło natomiast tuszu do pamiątkowego stempla do książeczki kolarskiej.
Rozsiedliśmy się wygodnie, poznaliśmy nowych ludzi. Atmosfera takich zlotów jest bardzo fajna. Po ponad godzinie błogiego lenistwa pora wracać. Znowu samymi asfaltami. Dłuższy postój robimy w Bujakowie gdzie w tamtejszym sanktuarium, na jego zapleczu funkcjonuje specyficzny ogród botaniczny. Nie wiem kto jest gospodarzem ale chyba po trosze proboszcz ale głównie przychodzą tutaj mieszkańcy i pielęgnują roślinność i sadzą kwiaty. 9 kwietnia roślinność nie jest specjalnie bujna ale  już widać że za kilka tygodni będzie pięknie. Po kilkudziesięciu minutach ruszamy już bez większych przystanków do domu. Po drodze poszczególne osoby rozjeżdżają się w swoje strony.

Jaworzno

Niedziela, 2 kwietnia 2017 · dodano: 02.04.2017 | Komentarze 1

Kolejny genialny wyjazd, tym razem Jaworznozalew Łęg. Inspirację czerpaliśmy ze strony Rowerem po Śląsku. Zbiórka o 9 rano pod siedzibą. Ruszamy 9:10 w kierunku Chorzów, Katowice. Jest nas 10 osób. Droga standardowa. Postój w Nikiszowiec i jak zwykle a to już drugi raz pauza na Cafe Byfyj. Pół godzinki i jedziemy dalej. Jak odjechana to dzielnica może świadczyć fakt że parkował na placu nie lada zabytek jakim jest Renault Alpine. Oczu nie można było nacieszyć.
Renault Alpine
Renault Alpine © Dynio
Właściwie tutaj moja wiedza "jak jedziemy dalej" się skończyła. Jarek ma komputery, mapy i prowadzi. Bez większych ceregieli dojeżdżamy do obrzeż Mysłowic i dalej jak po sznurku do Jaworzna. Do Jaworzna nie można nie trafić, zewsząd widać wysoki na 306 metrów komin elektrowni Jaworzno III. Kilkaset metrów dalej w lesie jesteśmy na miejscu. Nie wiem co to była za impreza, chyba jakiś nieoficjalny zlot bo na miejscu oprócz nas jeszcze około 150 innych rowerzystów reprezentujących najodleglejsze zakątki regionu. Pogadaliśmy itp. Padła propozycja jazdy na Rynek. Przez las po 5 kilometrach jesteśmy na miejscu. Rynek i okolica a później reszta miasta którą przejedziemy robią dobre wrażenie. Dobrze świadczy to o gospodarzach tego miasta. Na Rynku raczymy się lodami z lodziarni Niebo w mieście. Dwie potężne gałki smaków jakich nie pomne są pyszne, bo nie za słodkie. Tak lubię.
Czas się zbierać do domu. Wjeżdżając do Jaworzna zauważyłem drogowskaz
"Trójkąt Trzech Cesarzy 4,7 km" więc nie zastanawiałem się długo i zaproponowałem że jedziemy tam, tym bardziej że nie wszyscy chyba tam byli. Ruszamy na Sosnowiec. Z malutkimi problemami nawigacyjnymi po krótkim czasie jesteśmy na miejscu. I tutaj mam wypadek. Skręcamy zgrabnie w boczną uliczkę. Jadę pierwszy gładkim jak stół asfaltem. Na krótkim dwustumetrowym odcinku jest próg zwalniający. Chciałem ominąć go z prawej pozostawionym około dziesięciocentymetrowym dystansem. Myślałem też że pobocze łączy się płynnie z asfaltem. Nie łączy. Przednie koło ujechało w piach a ja wylądowałem całym ciężarem na asfalcie. Kiedy leżałem tak sobie na w sumie ciepłym podłożu nie myślałem o tym co z rowerem i czy mam jakieś obrażenia, tylko o tym czy nie podarł się mój nowy strój rowerowy. W końcu mam go na sobie dopiero drugi raz. Na "trójkąt" poświęcamy 10 minut. Następne 15 minut na "opatrywanie" moich ran. Opatrywanie to woda mineralna i gaziki. Dzisiaj nauczyłem się że trzeba wozić apteczkę. Mam apteczkę. Wygrałem. Taką profesjonalną. Wracamy do Bytomia przez centra Sosnowca i ponownie Katowic. Ostatnia pauza na placu Wolności i od tego momentu już bez przerw do domu.
To był kolejny udany rowerowy dzień. Tęsknię już za kolejną niedzielą...

Biedaszyb
Taki ja © Dynio

Celina

Niedziela, 26 marca 2017 · dodano: 31.03.2017 | Komentarze 1

A więc od początku. Mój kolega nadajmy mu imię Wojtek rzuca hasło aby pojechać do Celiny aby coś zjeść i przy okazji w końcu skutecznie utopić Marzannę. Mnie ten pomysł się spodobał bo z podobną grupą około roku temu pojechaliśmy na pyszne jedzenie i było super, zobaczcie tutaj !!! Nie mogłem odpuścić i towarzystwa i takiej jazdy. Namówiłem członków naszego stowarzyszenia i pojechaliśmy. Jednak dzień wcześniej mam służbę na godzinę 18 i rano nie będę miał czasu na spanie bo o 8 muszę być w Radzionkowie, na miejscu zbiórki, dodatkowo zmiana czasu i godzina kontrolowanej drzemki w pracy uciekła. Jednak ranka czeka mnie porządne drapanie szyb w samochodzie co nie nastraja mnie optymistycznie...nie lubię zimna. Ruszam z domu ciepło ubrany krótko po godzinie 7. Jedzie się nadzwyczaj dobrze jak na taką pogodę. Jest rześko, a zza chmur jednak wychodzi niezapowiadane słonko. W Radzionkowie obok stacji kolejowej czeka już całkiem zacna grupka rowerzystów. Przywitaliśmy się i ruszamy do Orzecha by przy tamtejszej OSP zabrać kolejną grupę rowerzystów i do Świerklańca po gospodarzy imprezy. Odtąd jedziemy już sporą bo 35 osobową kawalkadą. Wjeżdżamy w las i to głównie nim będziemy się poruszali. Właściwie nie ma co opisywać. Pierwszy przystanek mamy przy garbatym mostku, niestety nie znalazłem w internecie zbyt wiele informacji o nim. To taka kładka nad rzeką Mała Panew. Jest tam też wiata pod którą można się schronić ale są i też latem szerszenie czego doświadczyłem ubiegłego lata. Dojeżdżamy do zalewu Zielona i na moście rzeki Mała Panew wrzucamy Marzannę do rzeki. Ta trochę się miota ale w końcu odpływa w dal...
Kolejne krótkie przystanki i docieramy do Kalet. Tutaj dołączają kolejni w tym Monika, jakoś mam szczęście do kobiet o tym imieniu... ;) Bez kłopotów docieramy do celu. Bar robi fajne wrażenie, dużo drewna, kominek. Fajna atmosfera. Gorzej z logistyką, oczekiwanie na posiłek około 45 minut. Nic straconego, integrujemy się w grupach. Jest wesoło. Oczekiwanie na posiłek opłacało się. Dwa razy w życiu jadłem dobrą roladę, to był ten drugi raz. MEGA !!! czego nie omieszkałem zaznaczyć przy wyjściu komplementując kucharkę. Chyba była zadowolona.
Wyszło słońce i zrobiło się o niebo cieplej, zrzuciłem polarowe rękawiczki. Wracamy. Dalej lasem. Już wracamy. Przystanek w Krywałdzie i opowieść o nieistniejącej wiosce. Pozostał krzyż i ławeczka. Dostrzegam zdziczałe drzewa owocowe. Krótko i znowu przystanek przy źródle które zostało wykopane na potrzeby pobliskich Kalet lecz nigdy nim się nie stało z uwagi na duże żelazowanie wody. Jednak teren wokół fajnie zagospodarowany i można tutaj odpocząć. Kolejne kilometry i postój przy kościółku w Bruśku. Tutaj proboszcz ma własny parking dla swojego roweru ;) Na kolejnym postoju część uczestników odjeżdża do swoich domów. Po drodze będzie tak dalej. I my żegnamy się z resztą w Tarnowskich Górach. Wracamy do siebie.
To była bardzo udana wycieczka. Było wspaniale. Akumulatory podładowane.