Nie wiadomo gdzie i po co ?

Dystans całkowity:19191.46 km (w terenie 1029.27 km; 5.36%)
  • Sprzęt Trek X-Caliber 7

7 Bytomski Rodzinny Rajd Rowerowy "Polska na rowery"

Niedziela, 22 czerwca 2014 · dodano: 26.06.2014 | Komentarze 0

Około 140 rowerzystów. Doskonałe humory mimo że kilkakrotnie skropił nas deszcz. Na koniec dobre jedzonko w parku.

Czas na odstresowanie

Środa, 18 czerwca 2014 · dodano: 18.06.2014 | Komentarze 0

Do pracy na 6 rano, zresztą zawsze albo na 6 lub na 18. W pracy ciężki dzień. Nie stresujący ale ciężki. Po pracy należy się relaks. Przejażdżka w okolice Świerklańca i do znajomych do Wymysłowa.

O zachodzie słońca

Wtorek, 17 czerwca 2014 · dodano: 17.06.2014 | Komentarze 2

Przejażdżka o zachodzie słońca.

A po burzy...

Sobota, 14 czerwca 2014 · dodano: 17.06.2014 | Komentarze 0

A po burzy zawsze przychodzi słońce...

Byłem też bacznie obserwowany przez pewnego bociana.

Termometr reklamujący firmę z Katowic na aptece na Rynku w Tarnowskich Górach.

Gwarek u wejścia na ulicę Krakowską w Tarnowskich Górach.

Dwa wyjazdy

Piątek, 13 czerwca 2014 · dodano: 13.06.2014 | Komentarze 1

Rzadko zdarzają mi sie dwa wyjazdy w ciągu jednego dnia. Dziś pojechałem sobie rano na po prostu przejażdżkę po okolicy, głównie terenem. Odkryłem kilka widoków zupełnie innych niż te znane.

Przy ulicy Przy Kopalni Bytom odkryłem taki oto kiosk. Na początku myślałem że był to kakiś warzywniak może lodziarnia lub ostatecznie kiosk spożywczy. Znajomy powiedział mi że była to kiedyś....budka z piwem.

Powrót do domu, obiad i wyjazd do Zabrza na Masę Krytyczną.Jest 17, mijam znak Zabrze i.....zaczyna padać. Nie zawracam, nie tym razem. Twardo jadę na plac Wolności. Przyjeżdżam i tylko kropi. Jest nas 54-55 osób. Ruszamy i tasę objeżdżamy w 45 minut. Miła atmosfera której nie psuje nawet padający chwilami mocniej deszcz.

Powrót do domu trochę dookoła, na tyle że odkrywam drogi ktorych do tej pory nie znałem. Nie znałem nowej drogi rowerowej przy ulicy Korfantego. Króciutka bo mająca może 300 metrów ale porządna bo asfaltowa. Brawo Zabrze, oby tak dalej.

Ta sama ulica i mój ulubiony basen. Warto tam popływać.

W Biskupicach, mocno obrośnięta latarnia.

Odstresowanie

Wtorek, 10 czerwca 2014 · dodano: 13.06.2014 | Komentarze 1

Po kilkunastodniowym wolnym czas wrócić do pracy. Nie był to łatwy dzień i nie chodzi o przerwę jaką miałem tylko o ludzi którym przeszkadzaja ptaki, słońce a nawet brak chmur. Obywatele myślą że jak się nosi mundur to można wszystko załatwić. Niestety tak nie jest i nie było. Panuje przekonanie że wykręcając alarmowy numer na czlowieka po drugiej stronie słuchawki można zrzucić wszystkie problemy, nakrzyczeć i oczyścić sumienie itp. Jednak nadeszła upragniona godzina 18, mogłem wyjść. Pogoda piękna więc odreagowanie na rowerze. Nie miałem czasu na jakieś specjalne obmyślanie trasy więc stara trasa do Katowic i nazad zmodyfikowana dziśiaj o dodanie Rudy Śląskiej i pominięcie Centrum Świętochłowic.
Na początku trudno i wolno. Nogi nie mają siły ciągnąć ale się nie poddam. Wolno ale do przodu i oczyszczam pamięć. Widoczki nie najgorsze-industrialne.

Podobno właścicielem tej wieży jest bytomianin.

W Katowicach spotkałem pięknego klasyka 95% oryginał. Miałem taki sam, czerwony. Sentyment pozostał.

Ciekawi mnie czy na Stadionie Śląskim usłyszymy jeszcze doping kibiców ?

Mama i Gliwicka masa Krytyczna

Piątek, 6 czerwca 2014 · dodano: 06.06.2014 | Komentarze 2

Dziś wszystko się udało. Przede wszystkim udało sie wyjść o czasie. Pojechałem najpierw na chwilę do mamy. Pogadaliśmy, oddałem wreszcie "naprawiony" telefon. Poleżał trochę i mu przeszło zawieszanie się. Następnie Gliwice. Przyjechałem grubo przed czasem i na ulicy Chorzowskiej skręciłem w prawo w ulicę Szymanowskiego w okolice parku. Wpadam na Żandarmerię Wojskową która sprawdza trzeźwość, pierwszy raz widzę w tej roli żnadarmów. Przejeżdżam park i wyjeżdżam w okolicy ogródków działkowych za stadionem Piast-a. Obok stadionu piękna wieża ciśnień. jaka piękna taka zaniedbana, jak wszystkie.

Na plac Krakowski docieram krótko po 17:15. Jestem pierwszy. Na placu szykują się do koncertu, hałas niesamowity. To nie moja bajka takie głośne dźwięki. Przez lata nasłuchałem się tego na różnych zabezpieczeniach imprez. Przyjeżdża rowerzystów coraz więcej. Pokręciłem po okolicznych uliczkach czytając nazwy wydziałów uczelni wyższych. Jest tego trochę. Przypadł mi do gustu ten budynek. Nie wiem czego w nim uczą ale jest fajny.

Krótko przed 18 ochrona zamyka wszystkie wejścia i dochodzi do spięcia z jednym rowerzystą-fotografem którego nie chcieli wpuścić. Dowiedziałem się też że wieczorem zagra Enej. Przyjeżdża też spóźniona Policja i ruszamy w trasę tak na oko 10 kilometrów a nas jest na oko około 50 osób. Przejazd upływa na rozmowach głónie z tymi których nie widziałem całe wieki. Powrót na plac Krakowski. Grają zespoły przed główną gwiazdą wieczoru. Hałas rozsadzający głowę więc ruszam w kierunku domu. Po drodze zajeżdżam pod szyb Maciej. Widziałem go wieczorem lecz w dzień prezentuje się wspaniale, szczególnie w promieniach zachodzącego słońca.

Detale dodają smaczku.

Poszukiwacze zaginionych rzeczy

Środa, 4 czerwca 2014 · dodano: 05.06.2014 | Komentarze 3

Najpierw posiałem zegarek, okazało się że został wisieć sobie na płocie w ogródku. A że złodziejstwa u nas nie ma to Casio +/- 400 zł. wisiał sobie dobre 3 i pół dnia. Portwel, myślałem że został w pracy. Pojechałem i nie było. Okazało się że miałem go w kieszeni spodni. Na koniec klucze, zostały w skrzynce na listy. Kiedyś kiedy były stare skrzynki to klucze po prostu wypadały. Znalazła i przypilnowała sąsiadka. Jak mawia mój mentor Piotr Bałtroczyk "trzeba zapisywać" Krótka runda po mieście.

Niedzielnie niestandartowo

Niedziela, 1 czerwca 2014 · dodano: 01.06.2014 | Komentarze 0

Byłem umówiony na 10 na wycieczkę. Wstałem o...9:45. Pooglądalem na Red Bull TV wyścig Miji Włoszczowskiej i mimo zmęczenia wsiadłem na rower. Miało być kilka kilometrów ale pojechałem dalej. Niby oklepana stara trasa w kierunku Rogoźnika ale na złość od pewnego momentu zacząłem zmieniać kierunek. Kiedy miałem pojechać w lewa starą trasą, pojechałem w prawo itd. Przed Rogoźnikiem skręciłem w polną drogę zobaczyć pozostałości-przyczólki wiaduktu. Ciekawi mnie skąd i dokąd prowadził, bo żadne ślady dróg nie pozostały.

Klucząc różnymi drogami trafilem najpierw do kościoła parafialnego w Strzyżowicach. Z daleka jego dwie wieże wyglądały ciekawie. Z bliska już nie. Za nowoczesny ale mający w budynku ogólnodostępne WC. Dojechałem do Rogoźnika do źródełka wody górze Buczyna. Jak się okazuje woda w nim jest czysta, choć niektórzy twierdzą że woda nie nadaje się do picia.

Jadąc wzdłóż docieram do zapory na jeziorze.

Najkrótszą znaną drogą wracam domu odebrać zucha z biwaku.

Nareszcie słońce

Niedziela, 18 maja 2014 · dodano: 21.05.2014 | Komentarze 0

Po kilku dniach wreszcie wyszło słońce. Pięty piekły więc wystrzeliłem jak tylko rozstąpiło sie niebo. Świetna pogoda do jazdy. Pojechałem w okolice Gliwic. Było świetnie i tyle.

Przejechałem się też "ekologiczną" drogą rowerową.