Nie wiadomo gdzie i po co ?

Dystans całkowity:19191.46 km (w terenie 1029.27 km; 5.36%)

DPD i popołudniowa wycieczka

Środa, 24 lipca 2013 · dodano: 24.07.2013 | Komentarze 2

Wczoraj na 18 do pracy. Po 6 rano przejechałem przez miasto oraz zobaczyć tryskającą wodę z pękniętego rurociągu przy ulicy Łużyckiej i do domu spać.

Awaria wody © Dynio

Popołudnie miało być stacjonarne ale "coś" wyciągnęło mnie na rower po okolicy Zabrza i Zbrosławic.

Test Endomondo

Poniedziałek, 22 lipca 2013 · dodano: 23.07.2013 | Komentarze 4

Jak wiadomo smartfony mają słabe baterie, często jest tak że trzeba ładować baterię codziennie a i bywa że dwa razy. Mój HTC z włączoną ulubioną aplikacją Endomondo to maksymalnie 6 godzin bez rozmów i sms-ów. Kilka rozmów czy właśnie sms-ów to czas ten drastycznie spada.
Wyczytałem że Nokia E52 mam możliwość instalacji tej aplikacji, ma GPS i baterię słynąca z długości pracy. Pożyczyłem taki aparat zainstalowałem aplikację i wyruszyłem na mały test po drogach osiedla. Co do długości pracy telefonu z włączonym gps-em i aplikacją to się nie wypowiem. Sama aplikacja działa prawidłowo, bardzo dokładnie odwzorowując przebieg trasy. Jeśli się sprawdzi na dłuższą metę to sprawię sobie taki aparat.

• Kalorie 1983kcal

Pętla wokół Bytomia

Sobota, 6 lipca 2013 · dodano: 06.07.2013 | Komentarze 4

Nie miałem pomysłu na wyjazd. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem było pojeździć po najbliższej okolicy nie ruszając się z miasta. Pojechałem trasą Rodzinnego Rajdu Rowerowego czyli peryferiami miasta. Po pomidorowej z makaronem pojechałem. Wczoraj mocno lało więc leśne drogi zabłocone. Jednak jechało się zupełnie fajnie, jedyna przeszkoda to...komary. Jak żadnego roku są ich tysiące. Po prostu po zatrzymaniu się na chwilkę obsiadają błyskawicznie i nawet nie chcą uciekać.

Las Miechowicki © Dynio

Rezerwat Segiet jak zwykle piękny, nic dodać nic ująć po prostu piękny.

Rezerwat Segiet © Dynio

No granicy z Piekarami Śląskimi trwa remont fragmentu alei Jana Pawła II. Był to najbardziej zniszczony fragment jezdni. Brak wokół akcentów rowerowych ale bez strachu. Po obu stronach biegną szerokie asfaltowe chodniki które nie są używane przez pieszych, więc droga wolna :D

Remont drogi © Dynio

Bytom najmilsze miasto :) *

Poniedziałek, 1 lipca 2013 · dodano: 02.07.2013 | Komentarze 5

No nareszcie...po 22 dniach abstynencji rowerowej w końcu dosiadłem siodełka. Okazji do jazdy nie było. Najpierw przygotowania do wyjazdu potem wyjazd na wczesne w tym roku wakacje i jeździć nie było gdzie. Chorwacja przynajmniej te okolice w których byłem i kilkadziesiąt kilometrów wokół a dokładniej w lewo i prawo bo z tyłu góry a z przodu morze nie są rowerzyście przyjazne. Spotkałem kilku ale byli to zawodnicy różnych grup zawodowych ubezpieczani przez wozy techniczne. Kiedy dosiadłem roweru prze pierwsze kilka metrów czułem się jak nowo narodzony. Najpierw przez las do Radzionkowa i powrót do domu. Obiad dla dzieci, ogólne porządki. Po 18 kolejny wyjazd. Przez Śródmieście i peryferia Piekar Śląskich do Rogoźnika. Niezależnie od pory dnia i roku zalew zawsze się pięknie prezentuje. Późna pora i wyjątkowo spokojnie i cicho.

Zalew Rogoźnicki © Dynio

Wreszcie udrożniono przejazd z Rogoźnika do Wymysłowa. Co prawda wycięto las pod A1 ale zbudowano kładkę pieszą i przejazd samochodowy. Dalej już nie jest tak różowo. Nie dość że błota po osie to jeszcze koleiny po około 30 cm. Cóż trzeba iść po krzakach a i nieść rower się zdarzyło. Po dojechaniu do Świerklańca na wale jeziora piękny zachód słońca.

Jezioro Świerklanieckie © Dynio

W Parku szybka kawa i rozmowa z barmanką o rowerach. Kawa naprawdę błyskawiczna, komarów tyle na m2 jeszcze nie widziałem. Do domu standardem przez Radzionków. Na ulicy Schwallenberga policyjna akcja. Prawdopodobnie kierowca srebrnego Golfa jechał pijany. Widziałem jak go prowadzono do radiowozu z karetki, nie potrafił iść o własnych siłach. Był wleczony bo nogi odmówiły posłuszeństwa.

Pijany kierowca ? © Dynio

W okolicy ulicy Strzelców Bytomskich, od jakiegoś czasu działa mała galeria, jej płot zdobią różne rzeczy w tym metalowy rowerzysta.

Metalowy rowerzysta © Dynio

*Bytom w konkursie Milki na najmilsze miasto wygrał i zgarnął na promocję równiutkie 500 tyś zł.

Zamiast kijów :P

Czwartek, 23 maja 2013 · dodano: 23.05.2013 | Komentarze 5

Po fali krytyki jaka na mnie spłynęła za chodzenie z kijami musiałem się przejechać rowerem. Wiem nie była to super wycieczka ale patrząc na okoliczności...Posprzątałem mieszkanie ubrałem się wyjechałem tak po prostu, bez celu. Po prostu się przejechać. Oprócz temperatury która jak na koniec maja oscyluje w granicach ósmej kreski to jechało się świetnie.
Oświadczam że na rowerze jeździłem jeżdżę i będę jeździł. Jak bum cyk, cyk.

/5306311

Męka

Poniedziałek, 8 kwietnia 2013 · dodano: 08.04.2013 | Komentarze 3

No i tak to jest jak się nie jeździ na rowerze. Wyjechałem i na pierwszym podjeździe padłem. Na każdym miałem problemy. Byle górka umierałem. Trzeba wprowadzić systematyczność do moich jazd.

Dla Darka [*]

Sobota, 16 marca 2013 · dodano: 16.03.2013 | Komentarze 4

Kilkanaście miesięcy temu dane mi było poznać pewnego człowieka z Gdańska o imieniu Darek. Od słowa do słowa i tak narodziła się znajomość która przerodziła się w krótką przyjaźń. Jej ukoronowaniem był wspólny ostatni Sylwester. Mieliśmy kolejne plany na kolejne spotkania i inne okazje. Niestety kilka dni temu Darek nagle w wieku 44 lat zmarł. Strasznie mi z tym ciężko. Nie mogłem być dzisiaj na pogrzebie. Tą wycieczkę dedykuję Darkowi. Spoczywaj w spokoju.

• Temperatura -6.6°C

Test ochraniaczy BBB

Wtorek, 22 stycznia 2013 · dodano: 22.01.2013 | Komentarze 5

Po ostatniej "wpadce" z ochraniaczami na nogi i prawie odmarzniętymi stopami, wysupłałem ostatnie zaskurniaki, zabrałem kilka złotych z portfela żonie dokonując jedynego słusznego zakupu. Po dobie oczekiwania zapukał kurier :) Wręczył paczuszkę a w niej nowiuteńka para ochraniaczy BBB.

Skoro przyszły to należało przetestować. Temperatura odpowiednio niska oraz padający śnieg więc w drogę do lasu. Już po kilkuset metrach traumatyczne przeżycie. Myślałem że to co na poboczu drogi było kłodą drewna okazało się dzikiem. Ten dodatkowo odwrócił łeb w moją stronę i minęliśmy się na 2-3 cm. Dalej bez stresu i zimnych stóp. Co prawda droga nie była daleka i prędkość mizerna ale odnoszę wrażenie że to był dobry zakup. Prawdziwy test w piątek na Masie.

• Temperatura -2.0°C

Coś z pogodą

Wtorek, 8 stycznia 2013 · dodano: 08.01.2013 | Komentarze 2

Źle się dziś wstrzeliłem w pogodę na rower :/ Miało być tak: popołudniu śnieg w nocy deszcz a jutro delikatna odwilż. Coś się jednak przesunęło i wszystko przyszło kilkanaście godzin szybciej...Wyjechałem sobie podobnie jak wczoraj, wieczorkiem. Ledwo ruszyłem a koła zapadały się w śniegu. Temperatura wzrosła na tyle że zaczęła działać chemia na ulicach. nie miałem ochoty na las, chciałem pojeździć po Miechowicach. Jechało się ciężko, trochę chodnikami ale biegaczom ustąpiłem pola :) Po trzech kilometrach zaczął padać marznący deszcz. Uciekłem jednak do lasu. Padało trochę mniej ale jednak. Rower po powrocie na chwile miał fajną lodową powlokę a po kolejnej miałem fajną kałuże na korytarzu, dobrze że mam wyrozumiałych sąsiadów.

DPD...sztuczna fontanna

Niedziela, 18 listopada 2012 · dodano: 18.11.2012 | Komentarze 3

Trzeba było ruszyć tłuste dupsko na rower, okazja do służby. Niby to tylko 5 kilometrów. Pojechałem dookoła przez las. Mało i musiałem poczekać do 22. Po służbie odpowiednio ubrany wyjechałem na miasto. Wracając zajechałem pod Urząd Miejski. Na miejscu normalnej fontanny ustawiono sztuczną świetlną, wysokości około 2,5 piętra. Wygląda super.