Info
Ten blog rowerowy prowadzi Dynio z miasteczka Bytom (Kleinfeld). Mam przejechane 54296.81 kilometrów Jeżdżę z prędkością średnią 16.71 km/h.Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2023, Sierpień14 - 1
- 2023, Lipiec24 - 0
- 2023, Czerwiec26 - 7
- 2023, Maj27 - 2
- 2023, Kwiecień22 - 5
- 2023, Marzec10 - 2
- 2023, Luty1 - 1
- 2023, Styczeń9 - 4
- 2022, Grudzień3 - 0
- 2022, Listopad5 - 1
- 2022, Październik18 - 0
- 2022, Wrzesień24 - 1
- 2022, Sierpień13 - 0
- 2022, Lipiec9 - 0
- 2022, Czerwiec22 - 0
- 2022, Maj16 - 2
- 2022, Kwiecień10 - 3
- 2022, Marzec11 - 5
- 2022, Luty6 - 6
- 2021, Październik4 - 0
- 2021, Wrzesień16 - 0
- 2021, Sierpień14 - 0
- 2021, Lipiec9 - 1
- 2021, Czerwiec11 - 0
- 2021, Maj11 - 3
- 2021, Kwiecień3 - 2
- 2021, Marzec1 - 0
- 2021, Luty1 - 0
- 2020, Grudzień1 - 0
- 2020, Październik1 - 0
- 2020, Wrzesień6 - 0
- 2020, Sierpień12 - 1
- 2020, Lipiec14 - 0
- 2020, Czerwiec8 - 4
- 2020, Maj6 - 3
- 2020, Kwiecień16 - 29
- 2020, Marzec6 - 8
- 2020, Luty1 - 1
- 2020, Styczeń2 - 2
- 2019, Listopad2 - 0
- 2019, Październik2 - 3
- 2019, Wrzesień7 - 0
- 2019, Sierpień17 - 2
- 2019, Lipiec13 - 0
- 2019, Czerwiec26 - 2
- 2019, Maj3 - 2
- 2019, Kwiecień5 - 5
- 2019, Marzec7 - 11
- 2019, Luty3 - 0
- 2018, Listopad3 - 0
- 2018, Październik5 - 0
- 2018, Wrzesień16 - 7
- 2018, Sierpień12 - 4
- 2018, Lipiec9 - 0
- 2018, Czerwiec14 - 0
- 2018, Maj12 - 7
- 2018, Kwiecień15 - 26
- 2018, Marzec5 - 12
- 2018, Luty3 - 3
- 2018, Styczeń1 - 2
- 2017, Grudzień1 - 0
- 2017, Listopad5 - 0
- 2017, Październik5 - 0
- 2017, Wrzesień11 - 0
- 2017, Sierpień15 - 5
- 2017, Lipiec8 - 3
- 2017, Czerwiec14 - 4
- 2017, Maj12 - 9
- 2017, Kwiecień11 - 14
- 2017, Marzec4 - 2
- 2017, Luty3 - 1
- 2017, Styczeń1 - 1
- 2016, Grudzień1 - 0
- 2016, Listopad3 - 0
- 2016, Październik5 - 6
- 2016, Wrzesień6 - 4
- 2016, Sierpień14 - 4
- 2016, Lipiec13 - 2
- 2016, Czerwiec12 - 10
- 2016, Maj10 - 6
- 2016, Kwiecień12 - 9
- 2016, Marzec7 - 4
- 2016, Luty2 - 2
- 2016, Styczeń4 - 2
- 2015, Grudzień2 - 3
- 2015, Listopad3 - 4
- 2015, Październik5 - 9
- 2015, Wrzesień8 - 12
- 2015, Sierpień11 - 3
- 2015, Lipiec15 - 16
- 2015, Czerwiec13 - 14
- 2015, Maj9 - 7
- 2015, Kwiecień6 - 6
- 2015, Marzec2 - 0
- 2015, Luty5 - 3
- 2015, Styczeń5 - 5
- 2014, Grudzień1 - 1
- 2014, Listopad5 - 5
- 2014, Październik4 - 6
- 2014, Wrzesień11 - 9
- 2014, Sierpień10 - 10
- 2014, Lipiec17 - 24
- 2014, Czerwiec16 - 16
- 2014, Maj10 - 14
- 2014, Kwiecień17 - 30
- 2014, Marzec5 - 8
- 2014, Luty9 - 28
- 2014, Styczeń6 - 20
- 2013, Grudzień5 - 6
- 2013, Listopad5 - 12
- 2013, Październik11 - 17
- 2013, Wrzesień18 - 27
- 2013, Sierpień17 - 21
- 2013, Lipiec20 - 54
- 2013, Czerwiec2 - 11
- 2013, Maj15 - 53
- 2013, Kwiecień12 - 48
- 2013, Marzec5 - 29
- 2013, Luty4 - 14
- 2013, Styczeń7 - 18
- 2012, Listopad6 - 21
- 2012, Październik6 - 8
- 2012, Wrzesień12 - 45
- 2012, Sierpień16 - 43
- 2012, Lipiec16 - 88
- 2012, Czerwiec8 - 35
- 2012, Maj11 - 64
- 2012, Kwiecień13 - 61
- 2012, Marzec5 - 39
- 2012, Styczeń2 - 13
- 2011, Grudzień5 - 34
- 2011, Listopad9 - 59
- 2011, Październik7 - 27
- 2011, Wrzesień12 - 41
- 2011, Sierpień17 - 60
- 2011, Lipiec17 - 50
- 2011, Czerwiec14 - 101
- 2011, Maj16 - 115
- 2011, Kwiecień14 - 118
- 2011, Marzec15 - 97
- 2011, Luty7 - 47
- 2011, Styczeń9 - 37
- 2010, Grudzień4 - 29
- 2010, Listopad7 - 31
- 2010, Październik14 - 71
- 2010, Wrzesień24 - 71
- 2010, Sierpień21 - 103
- 2010, Lipiec23 - 98
- 2010, Czerwiec18 - 52
- 2010, Maj9 - 72
- 2010, Kwiecień21 - 140
- 2010, Marzec14 - 117
- 2010, Luty5 - 27
- 2010, Styczeń4 - 30
- 2009, Grudzień10 - 80
- 2009, Listopad7 - 45
- 2009, Październik2 - 13
- 2009, Wrzesień9 - 27
- 2009, Sierpień11 - 29
- 2009, Lipiec11 - 22
- 2009, Czerwiec14 - 9
- 2009, Maj12 - 6
- 2009, Kwiecień9 - 0
- 2009, Styczeń2 - 0
- 2008, Listopad1 - 0
- 2008, Październik2 - 0
- 2008, Wrzesień3 - 0
- 2008, Sierpień9 - 0
- 2008, Lipiec15 - 0
- 2008, Czerwiec20 - 0
- 2008, Maj15 - 0
- 2008, Kwiecień5 - 0
- 2008, Marzec2 - 0
- 2008, Luty1 - 0
- 2008, Styczeń1 - 0
- 2007, Wrzesień2 - 0
- 2007, Sierpień7 - 0
- 2007, Lipiec4 - 0
- 2007, Czerwiec1 - 0
- 2007, Maj4 - 2
- 2007, Kwiecień2 - 0
- 2006, Październik1 - 0
- 2006, Wrzesień1 - 0
- 2006, Sierpień1 - 0
- 2006, Lipiec6 - 0
- 2006, Czerwiec1 - 0
- 2006, Maj3 - 0
- 2006, Kwiecień5 - 0
- 2005, Październik5 - 0
- 2005, Wrzesień14 - 0
- 2005, Sierpień10 - 0
- 2005, Lipiec8 - 0
- 2005, Czerwiec6 - 0
- 2005, Maj3 - 0
- 2005, Kwiecień7 - 0
- 2005, Marzec1 - 0
- 2004, Wrzesień4 - 0
- 2004, Sierpień5 - 0
- 2004, Lipiec12 - 0
- 2004, Czerwiec8 - 0
- 2004, Maj2 - 0
- 2003, Sierpień5 - 0
- 2003, Lipiec7 - 0
- 2003, Czerwiec14 - 0
- 2003, Maj8 - 0
- DST 116.11km
- Teren 4.50km
- Czas 06:10
- VAVG 18.83km/h
- VMAX 43.50km/h
- Temperatura 18.0°C
- Kalorie 4984kcal
- Sprzęt Merida Kalahari 510
- Aktywność Jazda na rowerze
Byczyna w zapachu rzepakowych pól
Czwartek, 11 maja 2017 · dodano: 14.05.2017 | Komentarze 4
Byczyna. To zabytkowe miasto było na mojej "liście" od jakiś dwóch lat. Ale odległość 100 kilometrów mnie odstraszała. No ale mamy Koleje Śląskie. Dwoma pociągami dojeżdżam na miejsce. Pociągi zestawione tak że po pierwsze nie muszę szybko wstawać a po drugie między pociągami mam kilka minut zapasu. Na miejscu czyli w Oleśnie melduję się o godzinie 10:30. Godzina idealna, temperatura idealna i świeci dawno niewidziane słoneczko. Sama stacja kolejowa niestety nie prezentuje się najlepiej. Brak remontów od lat 80-tych odcisnął swe piętno. Na miejsce przywozi mnie niezastąpiony do wożenia rowerzystów EN57 aka "kibel"Prawdopodobnie najlepszy © Dynio
Dworzec kolejowy w Oleśnie © Dynio
Już na początku jadę po drodze rowerowej która prowadzi po dawnej linii kolejowej. No ale jadę tylko kilometr. Droga prowadzi dalej ale mnie jechać w prawo. Zaczynają się różne gminy. Zawsze byłem fanem "witaczy" ale takich prostych i czytelnych. Było ich trochę.
Gmina Radłów © Dynio
Gmina Skomlin © Dynio
Skoro to Opolszczyzna to też pojawiają się niemieckojęzyczne nazwy miejscowości.
Dwujęzyczne nazwy © Dynio
Pierwszy króciutki postój przy barokowym dworze w Biskupicach. Działa tam karczma ale chyba nie wiedzie się tam najlepiej. Przygnębiające miejsce.
Karczma w barokowym dworze © Dynio
Gorzów Śląski tutaj krótko. Kilka łyków wody i nie bawię tutaj długo. Po prostu w tej miejscowości nie ma niczego ciekawego. Nawet Rynek mało ciekawy. Miasto zaniedbane. Nie warto nawet było wyciągać aparatu. Co innego Praszka to inna liga. Tutaj widać ręce gospodarzy. Ciekawe miasto ze względu na wąskotorowe tradycje kolejowe. W tutejszym muzeum ustawiony jest odrestaurowany skład który jeździł kiedyś na tutejszej trasie.
Zabytkowy tabor wąskotorowy w Praszce © Dynio
Zabytkowy tabor wąskotorowy w Praszce © Dynio
Zabytkowy tabor wąskotorowy w Praszce © Dynio
Zabytkowy tabor wąskotorowy w Praszce © Dynio
Zabytkowy tabor wąskotorowy w Praszce © Dynio
Jest też Rynek, ładny. Nie jestem jednak fanem miejscowości przez które przebiegają drogi krajowe i przejeżdżają trzęsące się TIR-y.
Rynek w Praszce © Dynio
Przez kolejne trzy kilometry jadę po remontowanej drodze wśród maszyn drogowych...uroczo. Alternatywy brak. Wjeżdżam też w południowe krańce województwa Łódzkiego. Chyba zapomnieli tutaj o drogach stan kiepski. Ale otoczenie fajne. Trzeba będzie wrócić i pooglądać.
Dolina Prosny © Dynio
Kilka kilometrów i wracam na Opolszczyznę. Drogi od razu lepsze, kilkuletnie ale jak stół. Taką właśnie drogą wjeżdżam do Byczyny.
Na granicy województw © Dynio
To miasto mnie zachwyciło. Mimo że to pracujący dzień tygodnia ruch niewielki. Lubię takie klimaty małomiasteczkowe. Samo miasto genialnie utrzymane w klimacie historycznym. Drogi brukowane ale tak że rowerzysty nie wytrząsa. Kameralny Rynek z infrastrukturą. No po prostu mój ideał. Pani w informacji we wszystkim doskonale zorientowana i bardzo gościnna. Tutaj robię sobie godzinną przerwę. To miasto powinien odwiedzić każdy rowerzysta.
Rynek w Byczynie © Dynio
Mury miejskie w Byczynie © Dynio
Baszta Południowa tzw. Piaskowa w Byczynie © Dynio
Niechętnie ale trzeba jechać dalej. Z obietnicą powrotu jadę dalej. Na jednej z głównych dróg napotkałem taką oto tablicę. No nie wiem czy chciałbym "wędrować" wśród ciężarówek, ale każdy woli co innego...
Szlak turystyczny © Dynio
Kilkanaście kilometrów dalej kołuję do Wołczyna. To miasto słynie z produkcji...drożdży. Miło ale krótko, czas goni.
Wołczyński Rynek © Dynio
Wieża wodna w Wołczynie © Dynio
Niestety do mety mojej podróży czyli Kluczborka jadę niestety ruchliwą drogą 42. Wszyscy jadą szybko i blisko....bardzo blisko. Nie czuję się bezpiecznie. Na granicy miasta zaczyna się droga dla rowerów a dalej niezależnie od konsekwencji jadę po chodniku. Najpierw jadę na dworzec sprawdzić kolej. Do pociągu mam jeszcze trochę ponad godzinę. Sam dworzec imponujący, świeżo po remoncie. Widać że firma się przyłożyła. Wszystko doskonale przemyślane. Można skorzystać z prysznica a rower zostawić u ochrony. Dworzec silnie strzeżony przez SOK i ochronę, dodam że miłą. Pojechałem uzupełnić zapasy na drogę.
Kluczborski Rynek © Dynio
Dworzec kolejowy w Kluczborku © Dynio
Dworzec kolejowy w Kluczborku © Dynio
W promieniach zachodzącego słońca wracam a jakże...EN57.
Prawdopodobnie najlepszy © Dynio
Komentarze
grigor86 | 20:44 niedziela, 14 maja 2017 | linkuj
Ciekawe miasto, dobry dystans i te akcenty kolejowe wymiatają. Fajnie Jacku :-)
Roadrunner1984 | 20:42 niedziela, 14 maja 2017 | linkuj
To musiała być fajna wycieczka :D widać po fotach
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!