Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Dynio z miasteczka Bytom (Kleinfeld). Mam przejechane 54296.81 kilometrów Jeżdżę z prędkością średnią 16.71 km/h. button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Dynio.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 22.85km
  • Teren 1.00km
  • Czas 01:12
  • VAVG 19.04km/h
  • VMAX 47.30km/h
  • Temperatura 8.2°C
  • HRavg 118 ( 59%)
  • Kalorie 1044kcal
  • Sprzęt Trek X-Caliber 7
  • Aktywność Jazda na rowerze

Stacja kolejowa Wieszowa

Środa, 23 marca 2016 · dodano: 23.03.2016 | Komentarze 1

Kolejny wyjazd ale krótki do powiatu tarnogórskiego. Tym razem Wieszowa. Po lekturze jednego z fejsbukowych wpisów postanowiłem spenetrować okolice nieczynnej linii kolejowej. Linia kolejowa nr. 178 Zabrza Mikulczyc do Tworoga. Łaczna jej długość to 25287 metrów. Kiedy wybudowano ją i oddano ją do użytkowania 7 października 1928 roku wraz z przekazaniem do użytku nowego dworca kolejowego w Mikulczycach odbyło się otwarcie linii kolejowej do Tworogu Brynka. Linia służyła głównie miejscowej ludności do podróżowania do Zabrza, Bytomia i Gliwic gdzie skupiały się zakłady pracy. W latach 1981-1982 położono między Mikulczycami a Brynkiem drugi tor i odcinek zelektryfikowano. Stacją węzłową Mikulczyce były aż do września roku 1994, kiedy to wstrzymano ruch pasażerski do Tworogu Brynek przez Wieszową. W pięć lat później wstrzymano również ruch towarowy. Głównym powodem zamknięcia stacji była likwidacja przewozów osobowych na odcinku Zabrze Biskupice – Pyskowice. Rosnąca liczba przewozów autobusowych oraz malejąca liczba przewozów towarowych doprowadziła do zamknięcia linii w 2000 roku i jej likwidacji w 2003 roku. Pozostały jedynie budynki stacyjne w Wieszowej, Miedarach, Zbrosławicach. Nie wiem czy ocalał budynek stacyjny w Mikulczycach. Sama Wieszowa to pozostałości peronu (asfaltowego) oraz zrujnowanego budynku gospodarczego i budynku stacyjnego. Jest on zamieszkały w połowie, druga czeka na gospodarza. Budynek sam w sobie nie wygląda źle. Ma wyremontowany w 3/4 dach i widać że kręcą się wokół niego ludzie. Budynek magazynu został prawdopodobnie zaadoptowany na warsztat samochodowy. Do samej stacji przez kilkadziesiąt metrów prowadzi prawie równa jak stół....brukowana droga. Solidna niemiecka robota. Teraz cokolwiek widać, latem chyba niewiele. Bujna roślinność porosła ten teren w zastraszającym tempie.











































W pobliżu tej stacji doszło do katastrofy kolejowej wieczorem 9 czerwca 1931 roku.



Powrót do domu właściwie tą samą drogą. Zimną stąd na stacji benzynowej gorąca czekolada. Na wiadukcie ulicy Bytomskiej fajny zachód słońca. Zresztą słońce z tego co widziałem pięknie zachodziło nie tylko tutaj.



Już u siebie w domu, przecudnej urody życzenia. Pewnie napisane na 8 marca.


Dokonując tego wpisu swoją wiedzę oparłem i część materiałów wykorzystałem z blogu Krisowe szlaki i bezdroża prowadzonego przez Krisa Beskidzkiego.




Komentarze
djk71
| 07:29 czwartek, 24 marca 2016 | linkuj Aż się prosi wykorzystać teraz nasypy kolejowe i zrobić z nich... Ech marzenia...
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!